Kundklubb med ett lojalitetsprogram

07 september 2020
Lily Hansen

Att annonsera är dyrt, och det är inte heller säkert att din målgrupp läser din annons. Hur ska du få dina kunder att köpa ännu mer av just din firma? Att starta en kundklubb är ett väldigt bra sätt att påminna dem om att du finns. Ett nyhetsbrev som skickas ut regelbundet, eller rentav ofta, gör att kunden upplever dig som en gammal vän efter en tid.

De flesta har tillgång till internet, och genom digital marknadsföring kan du locka in dina befintliga kunder i ett lojalitetsprogram. Exempelvis kan de få högre rabatter vid större inköp eller delta i tävlingar som är exklusiva för medlemmarna. De ska få känslan av att de inte vill missa några nyheter.

 

Kreativa idéer för din kundklubb

Ett personligt tilltal och lockande erbjudanden är en del av hemligheten om hur man lyckas med en kundklubb. Anlita ett företag som jobbar med digital marknadsföring, så får du hjälp med att komma igång. De kan också ta hand om hela den tekniska biten åt dig, så du behöver inte vara speciellt dataintresserad för att kunna ha en egen kundklubb.

Både teknik och kreativitet kan du få tillgång till när du inspireras av proffs i branschen. En firma med erfarenhet vet vad som lockar kunder och kan komma med många värdefulla tips. Behåll dina kunder och skaffa ännu fler.

 

 

Klubben folk talar om

Är du ihärdig med dina utskick, kan din klubb bli omtalad. Kunderna nämner klubben för sina vänner som också blir intresserade. Kundnumret finns i ditt register, och med datorns hjälp kan du också till stor del styra reklamen efter olika målgrupper.

För äldre människor passar ett visst sortiment, och för yngre kan det vara andra saker. Du kan publicera en enkät, där kunderna anger sina favoritprodukter. Det kan också ingå som en spännande och exklusiv tävling i företagets lojalitetsprogram.

Fler nyheter