Skapa mer tid över till annat inom företaget med hjälp av 3PL

18 juni 2022
Cecilia Olsson

editorial

3PL (tredjepartslogistik) är ett sätt att smidigt lösa lagerfrågor inom företaget. 3PL innebär att man tar hjälp från en tredje part som kan hjälpa till med allt från att erbjuda lagerplats till att sköta leveranser. Hur mycket det behövs hjälp med är helt upp till företaget. Detta är speciellt en bra lösning för nystartade eller mindre företag som vill ha mer tid att fokusera på andra delar inom organisationen. Det kan såklart vara en lösning för större företag också, det beror helt på hur behoven ser ut.

Låt lagret växa eller minska utan att det ställer till problem

Lager hos företag kan se ut på väldigt många olika sätt, vissa behöver plats för förbrukningsvaror som används för att utföra tjänster, andra behöver lager för sina produkter som de säljer och det finns också många varianter där emellan. Fördelen med att använda sig av 3PL är att det finns möjlighet att öka lagerplatserna vid behov.

Det kan till exempel handla om ett nystartat företag som ännu inte fått full koll på lagerbehovet, men det kan även gälla företag som insett att de inte är i behov av så mycket plats som de från början trott.

3PL

Hillmers Logistik är ett företag med stor kapacitet för lagerhållning. Hos dem är det möjligt att låta lagret växa och minska i storlek, precis som man själv vill. Hillmers Logistik har kunder som hyr allt från en pallplats till flera hundra. Utöver själva lagerplatserna så erbjuder Hillmers Logistik även flera andra tjänster och helhetslösningar inom 3PL.

Ett flexibelt företag med helhetslösningar 

Hillmers Logistik kan sköta allt kring distribution, lagerhållning och leveranser. De skräddarsyr sina tjänster efter de individuella behov som finns och kan bland annat hjälpa till med start up, pack och plock samt tullhandlingar. De levererar hög kvalitet på ett flexibelt och anpassningsbart vis och från lagret i närheten av Stockholm går det att nå ut till hela landet inom en dag.

Fler nyheter